11 września 2012 | Media

Dziś we wtorek 11 września 2012 roku będziemy świadkami kolejnego umiarkowanego sukcesu nowej oferty telewizyjnej zwanej Pay-Per-View, określanego mianem „płać i płacz”. Nasze Orły tzn., piłkarze reprezentacji Polski zagrają drugi mecz eliminacyjny, tym razem w Polsce we Wrocławiu z Mołdawią. Pierwszy mecz z Czarnogórą w Podgoricy zakończył się wynikiem 2:2, ale nie wydarzenie sportowe było głównym tematem wśród Polaków. Głośno zrobiło się z powodu braku transmisji tego spotkania w Publicznej Telewizji. Mecz został pokazany w usłudze PPV, z której mogli skorzystać nieliczni abonenci telewizji kablowej oraz abonenci Cyfrowego Polsatu. Ze względu na zawiłości prawne, Cyfra+ i platforma „n” wstrzymały sprzedaż i nie pokazały meczu.

Stacje telewizyjne nie poświęcały wiele uwagi usłudze PPV, jedynie na antenie telewizji Polsat mówiło się o tej usłudze w dobrym tonie, zachęcając abonentów do zakupu tej transmisji. Nic dziwnego, przecież jako pośrednik usługi czerpali z tego korzyści majątkowe. Na portalach internetowych poświęconym mediom mówi się o „umiarkowanym sukcesie” tego typu usług. Około 60 tysięcy ludzi zakupiło pierwszy mecz eliminacyjny między Czarnogórą a Polską. To według niektórych dobry wynik, ale patrząc na to wydarzenie pod względem popularności piłki nożnej w 36 milionowym kraju, wynik ten zakrawa o absurd i śmieszność. Wynika z tego, że co 600 człowiek w Polsce obejrzał to spotkanie.

Pomysłodawcy wykorzystania usługi PPV dla meczów reprezentacji Polski tłumaczą się asekuracyjnie, że żadna telewizja nie zgodziła się na zakup praw do transmitowania meczów polskiej reprezentacji, więc wykorzystali tą możliwość aby Polacy w ogóle mogli obejrzeć ten mecz. Dodali również, że dopiero niewiele ponad 48 godzin przed rozpoczęciem się meczu oficjalnie wyruszyła w Polskę informacja, że mecz można zakupić. Nie było więc zbyt wiele czasu na wypromowanie tego wydarzenia. Liczą jednak, że w przyszłości będzie lepiej. – Urocze!

Musi być lepiej, bo w następnym miesiącu jeśli firma SportFive nie porozumie się z żadną stacją telewizyjną, transmitowany będzie mecz Polska – Anglia, który zapewne przyciągnie wielką rzeszę kibiców przed telewizory. Prawda jest też taka, że jeśli PPV wykorzystywane będzie do transmisji wszystkich meczów, to coraz większa grupa ludzi będzie kupować do nich dostęp, aż w końcu stanie się to standardem.

Śmiem twierdzić, że zaporowa cena praw telewizyjnych 50 milionów złotych nie była przypadkowa. To świetny sposób, aby wypróbować tą usługę i sprawdzić nastroje i możliwości Polaków. Początek nie był dobry, ale gorzej być nie może. Fani piłkarscy wreszcie się przełamią i PPV stanie się codziennością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

stat4u