17 marca 2010 | Media

W serwisie „Media2.pl” pojawiła się informacja o tym, że koncern RTL wpadł na pomysł, jak zwalczyć kryzys w branży telewizyjnej. Szef owego koncernu proponuje, by europejscy regulatorzy pozwolili nadawcom na emisję reklam przez cały film czy program. Według niego, w prawym górnym rogu ekranu mógłby być umieszczany znak firmowy, podobnie jak logo stacji. Pomysłem tym chce zarazić Komisję Europejską, która musiałaby wprowadzi uregulowania prawne dla takiego pomysłu.

Pomysł dla ratowania, albo jak kto woli, bicia kolejnych rekordów przychodów wydają się głupie. W końcu kilkuset milionowe przychody mogłyby spowodować kryzys z powodu pychy. Oczywiście firmy reklamujące się w ten sposób musiałyby podnieść ceny swoich produktów, by emitować dodatkowo tego typu reklamy. Po drugie, gdyby coś takiego miało pojawić się na kanałach z polską licencją, to mielibyśmy na ekranie wielki galimatias. W lewym górnym rogu żółty przedział wiekowy, w prawym górnym rogu kwadracik z reklamą, a gdzieś na dole logo stacji.

Moim zdaniem najlepiej będzie, jak zamiast kombinowania i cudowania, wkroczy do działania siła natury i stacje nierentowne po prostu padną. Niech właściciele stacji pamiętają, że pieniądze zdobywają tylko dzięki dużej widowni, która przyciągając widza programami, staje się interesująca dla reklamodawcy, a nie na odwrót…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

stat4u