21 października 2010 | Media

Pamiętam jak po oficjalnym ogłoszeniu, że w Polsce powstanie naziemna telewizja cyfrowa wybuchł wielki szał. Po kilku latach, gdy zaczęto testowo wdrażać to medium na polskim rynku, przestraszyły się go nawet platformy cyfrowe. Oferty kuszące klienta do zakupu najbardziej atrakcyjnych ofert były według mnie – poniżej opłacalności. Bo jak nazwać to, że zwykła oferta za pakiet wart 85 zł miesięcznie, sprzedawano za 40 zł/m-c przez całą umowę? Inne platformy rozdawały drugi dekoder gratis i połowę umowy bez opłat.

Dziś sprawa wygląda już nieco inaczej. Naziemna telewizja cyfrowa wdraża kolejne multipleksy, których to kanały nie mają szans z konkurencją platform cyfrowych. Jeśli ktoś przyzwyczaił się tak jak ja do Canal+, Discovey, TVN24, czy innych tematycznych kanałów, na naziemnej niczego dobrego dla siebie nie znajdzie. Mało tego, z naziemnej znika TVP HD i TVP Sport, a nowy kanał TVP Seriale, który mamy dostać od mikołaja 6 grudnia, też Bóg wie gdzie się będzie podziewać i jak znam życie, na pewno nie uraczymy się nim na „naziemnej”.

Widać, że za cyfryzacją polski stoją nadawcy komercyjni, którzy zainteresowani są dystrybuowaniem swoich kanałów. Czterech największych Polsat, TVN, TV Puls i TV4 już wkrótce będzie mogło dołączyć do swoich głównych kanałów po jeszcze jednej stacji. Najgorsze jest to, że trzy z nich włączą do NTC nowe kanały, które przeczuwam nie odniosą sukcesu. Tylko TVN chce wstawić w to miejsce już od lat istniejący TVN7. Reszta stworzy nowe i tak, Polsat chce dodać Polsat Sport News, TV Puls – TV Puls 2 lub Puls Kids, a TV4 – TV6. Spójrzmy prawdzie w oczy, główne stacje nie przyciągają widzów, a co mają zrobić te drugoplanowe?

Szkoda, że nie zostaną dołączone stacje tematyczne nienależące do w/w nadawców komercyjnych. W takim przypadku naziemna telewizja cyfrowa miałaby szansę podbić polskiego widza, jednak patrząc na kroki prowadzone w tej chwili, nie widzę szans na jakikolwiek sukces. Właściciele platform cyfrowych z pewnością odetchnęli z ulgą, bo nie dość że nie będą mieć darmowej konkurencji, to przybywa im jeszcze klientów…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

stat4u